News
Diversity & InclusionNewsOutForce עידן לירון-ליבנה, מקים קהילת

OutForce עידן לירון-ליבנה, מקים קהילת

Jun. 14, 2022

Source: tech12

נועה שוויקי|tech12| פורסם 09/06/22 14:00  

עיבוד: מיכל פורת, סטודיו מאקו
עיבוד: מיכל פורת, סטודיו מאקו

עידן לירון-ליבנה, בן 47 ממזכרת בתיה, עובד חמש שנים ב-Salesforce בתור מנהל Customer Success בכיר. כשהגיע לחברה, הוא התוודע כמו כל העובדים החדשים ל”חמשת ערכי הליבה החברתיים של Salesforce”, שאחד מהם הוא שוויון. ואכן, בחברה היו קבוצות שוויון לנשים, בעלי מוגבלויות, אסייתים ואפרו אמריקאים. אחת היתה לו חסרה במיוחד. “כשהגעתי לארגון לפני חמש שנים לא הייתה קבוצת שוויון ללהט”בים”.

לרשימה המלאה של המשפיעות והמשפיעים>>>

מה זה אומר? זה עניין סמלי?
“לא, זו קבוצה שמקבלת משאבים ותקציבים כדי לקדם את הערך בתוך הארגון וגם מחוצה לו. כשהקמנו את הקבוצה רצינו קודם כל לקדם שיח סביב הנושא. יש לנו את הדגל, וכל כך הרבה הגדרות – וקודם כל רצינו להסביר מה הן אותן הגדרות ולהסביר, מתוך אמונה שחינוך מביא שינוי, ושבעצם העובדה שמדברים על זה ומביאים אנשים – כל הפחד מהזר ומהשונה לאט לאט מתפוגג. זה הדבר העיקרי שאנחנו עושים”.

פרט לפעילות בתוך סיילספורס, הקבוצה הלהט”בית, שנקראת OutForce, פועלת גם מחוץ לחברה. הקבוצה מתנדבת בקהילה ועובדת עם ארגונים כמו “הגג הוורוד”, חוש”ן, ואיגי. דוגמת שיפוץ מרכז של איגי בראשון לציון, פעילויות שיכולות להביא אותנו ואת הערכים שלנו לשטח. “חשוב לזכור שיש עוד מקומות חוץ מתל אביב, יש קהילות טק גם בצפון ובדרום. התרומה שלנו במקומות האלה יכולה להיות גדולה יותר”, מסביר לירון-ליבנה. “נניח שחברה קמה בבאר שבע ושומעת על הסטנדרטים שלנו (מבחינת קידום נראות להט”בית, נ”ש) – היא תבין שהיא יכולה למשוך אנשים טובים בגלל התנהלות כזאת או אחרת. חברות צריכות להבין היום שאם עובד בחברה מרגיש שלא מקבלים אותו – הוא לא יתן את המקסימום שלו וזה פוגע בחברה”.

אתה דורש הרבה מארגון עסקי, בסופו של דבר, ולא חברתי.
“צריך להבין שהיום הכוח לשינוי נמצא אצל ארגונים. בעיני הלהט”ביות שלי זה לא משהו רלוונטי לארגון. אני מביא ידע וניסיון אבל הלהט”ביות שלנו היא לא אישיו, זה עולם מקצועי ומה שרלוונטי בעולם הזה זה המטריקות המקצועיות”.

כלומר, לירון-ליבנה מסביר, שברגע שנטייתם המינית של עובד או עובדת מהווה “אישיו” שנדרש להסתיר אותו – זה פוגע בתפקוד המיטבי שלו בארגון. קידום שיח שקוף ומכיל, מסייע בסופו של דבר גם לביזנס של החברה.

מה ההבדל בין ארגונים שמסתפקים בקאפקייקס בחודש הגאווה לבין הפעילות שלכם?
“אנחנו לא עושים פרייד או פינק וושינג. יוני זה השיא שלנו ושל הפעילות שלנו בלוח השנה הלהט”בי אבל אנחנו מקפידים לציין אירועים ולעשות פעילויות לאורך כל השנה. אנחנו מודעים לאוכלוסיה שלנו – אנשים שהיו צעירים ועכשיו מתבגרים ויש להם ילדים. אנחנו נותנים תמיכה לעובדים שהילדים שלהם יוצאים מהארון בנוגע לשאלות התמודדות וקבלה, למשל איך מתנהלים בצורה נכונה יותר או יעילה יותר מול יציאה מהארון בתוך המשפחה”.